זיסמן הדברות לוגו רוחב

הדברת חרקי מזון

במדינת ישראל ניתן למצוא מגוון רחב של חרקי מזון שפוקדים כמעט כל בית לאורך כל השנה. על סוגי המזיקים ואופן הדברתם, נרחיב במאמר הבא.

חרקי מזון, על כל סוגיהם, בדרך כלל יגיעו אלינו הביתה ביחד עם מוצר נגוע שקנינו במכולת השכונתית או בסופר. הדברת חרקי מזון נחוצה מאוד בעיקר במפעלי מזון, שם יש חובה על הדברה ומניעה נגד כל סוגי חרקי המזון. אך האם יש צורך בהדברת חרקי מזון בבית? לא תמיד, על כך נסביר ונפרט בשורות הבאות.

רוצים לקרוא עוד על הדברת מזיקים- לחצו כאן!

הדברת חדקונית האורז זיסמן הדברות

הדברת חרקי מזון בבית

אם יש לכם חרקי מזון בבית כמו: חיפושית טבק או חדקונית האורז, בדרך כלל הדברה נגדם לא תעזור והפעולה שיש לבצע היא על בעל הבית. הדרך הטובה ביותר להדביר חרקי מזון היא באמצעות הרחקתם מהבית. אם קניתם מוצר נגוע, כנראה שהוא יתרבה ויתפלש לכם בכל המטבח ובמיוחד יעשה בעיות בארונות המטבח או במזווה. הדבר הנכון לעשות הוא לעבור על כל המזווה או ארונות המטבח שבהם יש מזון ייבש, ולהתחיל לעבור פריט, פריט עד שתמצאו את המוצר הנגוע. כמובן בדרך אתם יכולים למצוא כל מיני מוצרים עם נגיעות, קלה יותר או קשה יותר. בסינון המוצרים בארונות או במזווה, חשוב לזרוק כל מוצר שיש בו נגיעות או חשד לנגיעות. מוצר עם חשד לנגיעות, זה מוצר שנראה סגור וחדש אך לא אטום הרמטית. אם אתם שמים לב שהשקית פסטה לא סגורה בוואקום 100%, יש סביבות לנגיעות. עוד דרך לבדוק היא באמצעות בדיקה בקרקעית השקית של המוצר, אם רואים פרורים כמו חול, אבק גבשושי, מומלץ לזרוק מיד.

לאחר סינון המוצרים, יש לנקות את כל הארונות או המדפים במזווה עם מים ואקונומיקה, במיוחד בחריצים במעטפת המדף או הארון. מומלץ להזיז, אם ניתן, ארונות ולנקות גם שם עם סמרטוט לח ואקונומיקה.

הדברת חיפושית הטבק

חיפושית הטבק הינה חיפושית קטנה בצבע שחור שמגיעה אלינו בתוך מוצרי מזון נגועים כמו פסטה, קופסאות תה, כוסמת, עדשים וכדומה. אין באמת הדברה נגד חיפושית הטבק, אלא הדרך הטובה ביותר להיפטר מהם, היא באמצעות איתור המפגע והרחקתו מהבית. ברגע שמוצאים את מקור הבעיה וזורקים אותה לפח, הבעיה נעלמת לבד כעבור מספר ימיים בודדים. אם הבעיה ממשיכה, לא מצאת את כל המוצרים הנגועים וכנראה שצריך להמשיך לחפש. בנוסף לזריקת המוצרים הנגועים, מומלץ לעשות ניקיון יסודי עם אקונומיקה בכל הארונות שבהם ראיתם את חיפושית הטבק. אין צורך להזמין מדביר מוסמך להדברה נגדם, אם לא הצלחתם בהיפטר מהם לבד, צרו איתנו קשר טלפוני, אנחנו נדע כבר איך לעזור.

הדברת חדקונית האורז

חדקונית האורז הינו חרק קטן וצורתו ארוכה וצרה, בראש שלו יש כמו צבתות קטנות. חדקונית האורז מגיע לביתנו בתוך מוצר נגוע, בדרך כלל אורז ושאר הקטניות. על למנת להיפטר ממנו יש צורך באיתור המוצר הנגוע וזריקתו לפח. במצב שיש לכם בבית חדקונית האורז, יהיה צורך לעבור על כל המזווה או ארונות המטבח, ולזרוק כל מוצר עם חשד לנגיעות או נגיעות מובהקת. כל מוצר נגוע, חייב לבדוק בקרקעית שלו שאין חרקי מזון בפנים.

הדברת עש המזון

מזיק נפוץ במטחים בישראל הוא עש המזון, גם אותו אנחנו מביאים ביחד עם מוצר נגוע מהסופר וגם אותו ניתן להדביר באופן עצמאי ללא מדביר מוסך. אופן הטיפול נגש עש המזון יהיה בדיוק כמו עם שאר חרקי המזון שהזכרנו פה. בשוק קיימות מדבקות נגד עש המזון, רבים מלקוחותינו פונים אלינו לייעוץ נגד עש המזון כבר לאחר שניסו הכל, כולל המדבקה נגדם. הבעיה שכולם ציינו, היא שיש הרבה יותר ממה שהיה בהתחלה, והסיבה לכך היא המדבקה נגש עש המזון שהציבו בביתם. המדבקה הזו משמשת כפיתיון עבור עש המזון, וכל מי שנמצא בסיבה ימשך למדבקה הזו ובדרך הזו יכנסו לכם עשיים גם מהחלונות, דבר שלא יקרה לעולם אם לא יהיו לכם מדבקות בבית. המסקנה, מדבקות נגד עש המזון לא נועדו לשימוש ביתי, ואם כבר משתמשים בהן בבית, חייבם לעשות זאת נכון, אחרת, הבעיה רק תתעצם.

אז מה כן ניתן לעשות נגד עש המזון?

אם יש לכם מדבקה נגד עש המזון בבית, קודם כל תזרקו אותה מיד. הדרך לזרוק את המדבקה- שימו אותה בשתי שקיות, וקישרו כל אחת בנפרד חזק. המטרה שלא תהיה למדבקה השפעה יותר, רק לאחר מכן זרקו לזבל. לאחר מכן, יש לעבור על כל המזווה ולזרוק כל מה שנגוע, לבסוף לשטוף הכל במים ואקונומיקה, לחזור על הפעולה כל 3 ימים במשך שבוע, כלומר לנקות פעמיים שלוש את ארונות המטבח או המזווה ובכל פעם לוודא שאין עוד עש מזון במוצרים נוספים.

לסיכום

בזיסמן הדברות מדבירים חרקי מזון במפעלי מזון ומונעים מהבעיה לצאת לסופרים, הדברת חרקי מזון בבית אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו לעשות לבד. אם לא הסתדרתם או שהמאמר לא היה ברור, אנחנו זמינים לייעוץ טלפוני חינם ללא התחייבות- זיסמן הדברות לשרותך!

 

איזה חרקי מזון יש?

חרקי המזון הנפוצים הם חיפושית הטבק, עש מזון וחדקונית האורז

איך מדבירים חרקי מזון?

הדברת חרקי מזון יעילה במפעלי מזון, כשמדובר בחרקי מזון בבית הדברה נגד תיהיה באמצעות הרחקת המוצר הנגוע מהבית וניקיון יסודי עם אקונומיקה ומים.

למה יש חרקי מזון בבית?

חרקי המזון מופיע בבית שלנו בגלל מוצרים שמגיעים נגועים, כגון: ספטות, אורז, קיטניות יבשות ועוד