זיסמן הדברות לוגו רוחב

נמלים על השיש

תוכן עניינים

נמלים על השיש, מה עושים והאם הן מזיקות?

הנמלה היא בעל חיים קטן ובעל יכולות רבות. מרבית זני הנמלים חיות תוך שיתוף פעולה מלא, ומתקשרות זו עם זו בעזרת חוש הריח שלהן. תכונה נודעת נוספת של הנמלה היא היכולת לשאת על גבה משקל כבד עד פי כמה ממשקל גופה ועובדת היותה חרוצה מאוד. אך למרות שהנמלה היא חיה שלא מזיקה לבני האדם, היא מהווה מטרד לא קטן כאשר היא מופיעה לפתע על השיש במטבח שלנו.
עיקר המטרד שיש בהופעת נמלים על השיש הוא עצם הנוכחות שלהן במטבח. יחד עם זאת, הנמלים בהחלט יכולות לחדור לאריזות מזון שאינן אטומות או שמורות היטב, ובכך לגרום נזק מסוים.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם נוכחות של נמלים על השיש היא להדביר ולהרחיק אותן. מכיוון שבכל קן נמלים יש כמות גדולה מאוד של פרטים, קשה מאוד לגרום לקטילה של כל הנמלים בקן. לכן, מרבית פתרונות ההדברה מתמקדים במאמץ להרחיק אותן מהמטבחים ומהבתים, ולא למגר אותן כליל באופן פיזי.

מחפשים מדביר מוסמך, אמין ושירותי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ חינם:

נמלים על השיש מטרד או מסוכן?

כאמור, הנמלה עצמה אינה מזיקה לבני אדם. היא אינה מעבירה מחלות, כפי שנהוג לחשוב על מזיקים קטנים אחרים, והיא אינה נושכת או פוצעת. ברמת העיקרון, הנמלה אינה גורמת לנו כל נזק. הסיבה העיקרית לכך שאנו מתאמצים להרחיק ולהדביר אותה היא המטרד הוויזואלי והתחושה שהנמלים מעידות על חוסר בהיגיינה ובניקיון – למרות שלא תמיד הדבר הוא כך.
נמלים כן יכולות לגרום נזק מסוים לדברי מזון, בעיקר אם הם נשארים פתוחים על השיש או בארונות המטבח.
הנמלים יכולות לחדור לתוך אריזות המזון, ולקחת משם פירורים לתוך הקן שלהן.

כיצד ניתן להרחיק נמלים באמצעים ביתיים?

מי שרוצה להרחיק נמלים על השיש באמצעים ביתיים יוכל למצוא לא מעט שיטות הדברה של נמלים. מכיוון שהופעת נמלים על השיש היא תופעה נפוצה ושכיחה מאוד בבתים, כמעט כל אחד יוכל להמליץ לכם על איזו שיטה מעניינת להרחקתן.
מרבית השיטות הביתיות להרחקת נמלים מבוססות על פיזור חומר שמשבש את חוש הריח של הנמלים ומבלבל אותן. החומר מהווה גורם הרתעה, ויכול להוביל לכך שהנמלים יתרחקו ויחפשו סביבת מחיה אחרת. החומר השכיח ביותר לשימוש כזה הוא חומץ. בבתים רבים נהוג לערבב חומץ עם מים ולפזר את התערובת על גבי השיש. חומרים נוספים שנהוג להשתמש בהם בבתים הם קליפות הדרים, מקלות קינמון, אבקת קפה שחור, אבקת כביסה ועוד.
חשוב לציין שרמת היעילות של החומרים הביתיים האלה מוטלת בספק. טיפול ביתי שכזה בנמלים על השיש יכול אולי להרתיע אותן לפרק זמן קצר, אך במרבית המקרים הן ישובו לשיש ולמטבח בהקדם.

הפתרון הרצוי – הדברת נמלים

מכיוון שהטכניקות הביתיות הן מוגבלות ביכולות שלהן, הפתרון הטוב ביותר לבעיית נמלים על השיש הוא הדברה מקצועית של הנמלים. את הדברת הנמלים ניתן לעשות באמצעות ריסוס של חומר הדברה רעיל או באמצעות כמוסות ג'ל מיוחדות. ריסוס חומר הדברה על גבי השיש ובמקומות שמועדים לנוכחות של הנמלים גורם גם לקטילה של חלק מהנמלים וגם להרחקתן מאזור המטבח.
כפי שצוין, היכולת לקטול את כל הנמלים בקן היא מוגבלת, אך שימוש בחומר ההדברה באזור הקן יכול בהחלט להוות פתרון שגורם לנמלים שנותרו בחיים לחפש מיקום חדש.

שימוש בחומרי הדברה מתאימים

כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, יש להשתמש בחומרי הדברה מתאימים לנמלים.ניתן להדברי נמלים באמצעים שונים, והכל תלוי בסוג הבעיה. אופן הדברה נגד נמלים יהיה או באמצעות ג'ל נגד נמלים או באמצעות ריסוס נמלים. כאשר קוראים לעזרה של חברת הדברה מקצועית, אנשי ההדברה יוכלו להתאים את החומר, שיטת הפיזור שלו ואת המיקום של הריסוס כדי להרחיק את הנמלים באופן מוחלט.
ישנם כיום גם חומרי הדברה אורגניים וביולוגיים שבהם ניתן לעשות שימוש בהדברת נמלים על השיש, וכדאי להתייעץ עם המדבירים לגבי סוג החומר הטוב ביותר שבו ניתן להשתמש.

בחירה של חברת הדברה מומלצת

בחירת חברת הדברה מומלצת לצורך טיפול בנמלים צריכה להיעשות על סמך המלצות וביקורות. קיימות חברות רבות בשוק, ועל ידי קריאת ביקורות ניתן למצוא חברה מתאימה. כמובן שאם אתם מצליחים לקבל המלצה ממכרים לגבי מדביר איכותי – ניתן להסתמך עליה. אך אם אין לכם המלצה אישית, תוכלו להסתמך על ביקורות במקומות כמו הפרופיל העסקי של גוגל ("גוגל לעסק שלי") – שבו ישנן ביקורות של לקוחות שעבדו עם אותה חברה. קיימים גם אתרי השוואה רבים באינטרנט שבהם ניתן לקרוא ביקורות אובייקטיביות של גולשים אחרים, ולבחור על סמך ביקורות אלו.
כאשר בוחרים חברת הדברה, יש כמה פרמטרים חשובים שאותה חברה צריכה לעמוד בהם. מכיוון שהשימוש בחומרי הדברה יכול להיות מסוכן, המדבירים צריכים להיות מורשים ומנוסים, ולעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים של בטיחות ומקצועיות. בנוסף לכך, חברת ההדברה צריכה להעניק אחריות על ביצוע הטיפול בנמלים. משך האחריות יכול להיות שונה בין חברות הדברה, אך חשוב שתינתן איזושהי תקופה שכזו.
בסופו של דבר, אין שום סיבה לחיות לצד הנמלים במטבח. נמלים על השיש הן מטרד שניתן להיפטר ממנו בהצלחה, כאשר מוצאים את חברת ההדברה הנכונה.
לייעוץ חינם וללא התחייבות התקשרו עוד היום!
זיסמן הדברות- השקט שלך ממזיקים

מחפשים מדביר מוסמך, אמין ושירותי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ חינם:
מדבירים מוסמכים בעלי רישיון באישור המשרד להגנת הסביבה
רישיון הדברה באישור המשרד להגנת הסביבה אורן זיסמן
הדברות ארז זיסמן מדביר מוסמך

*** ייעוץ חינם ***

חייגו עכשיו: